Program
(Program opdateres løbende)
Konference: kl. 09.00 - 16.30 (registrering og morgenmad fra kl. 08.00) - Netværksmiddag: kl. 17.30 - 23.00
Dagens tema: Hvor er pengene i den grønne omstilling - efter coronakrisen?
Vi stiller skarpt på hvordan bilforhandlere, værksteder, grossister, importører og andre aktører i autobranchen skaber en lønsom og effektiv forretning i slipstrømmen af coronakrisen og den grønne omstilling. På hovedscenen præsenterer vi inspirerende indlæg, hvorefter vi med udgangspunkt i ekspertindlæg mødes i mindre grupper og diskuterer otte højrelevante spørgsmål - f. eks. hvem har rettighederne til bilens data? Hvordan skaber vi loyale kunder og nye forretningsområder, hvordan kan digitalisering understøtte min forretning, etc.?
Bemærk: De 8 temaspor offentliggøres løbende
Talere på hovedscenen:

Liselotte Lyngsø, Fremtidsforsker & Founding partner, Future Navigator
Spot fremtidens mobilitet - post Corona! Aldrig har afstanden fra vision til handling været kortere. Men hvornår bliver byer og biler for alvor smarte og hvilke game-changere bliver altafgørende i forhold til fremtidens mobilitet, forbrugere og kunder. Coronakrisen har rystet posen gevaldigt, men er den et bump på vejen eller har den ændret forbrugernes adfærd permanent? Er den grønne omstilling udskudt eller er den rykket nærmere? Kom på date med fremtidens autobranche!
Vores Autobranche afholdes i samarbejde med:

Gitte Seeberg
Adm. direktør, Autobranchen Danmark
De kommende års udfordringer
"Biler på strøm, adgang til data, samarbejdsaftaler og abonnementer er autobranchens store udfordring i de kommende år. Den kæde er tæt forbundet. Bilerne leverer mere data, producenterne har data og vil gerne sælge online. Så de forhandlere og værksteder, som knækker koden og sikrer loyale kunder, har størst mulighed for succes."


Thomas Møller Sørensen
Branchedirektør, Bilbranchen DI
De kommende års udfordringer
"I de næste ti år kommer der til at ske mere i bilbranchen, end der er sket i de sidste 50. Teknologien ændrer sig, kunderne ændrer sig og konkurrenterne ændrer sig. Mere end nogensinde er der brug for at sætte fokus på, hvor indtjeningen fremover skal komme fra".


Erik S. Rasmussen
Direktør, Dansk Bilbrancheråd
De kommende års udfordringer
"Bliver i første omgang at undgå utidig panik over den grønne omstilling og siden – med ihærdighed, opfindsomhed og et åbent sind – at afdække nye løsninger og muligheder for vores medlemsvirksomheder. Dernæst må vi imødese endnu større konkurrence om de dygtigste medarbejdere i branchen – derfor, hvordan tiltrækker vi flere unge til bilbranchen?".
